Jak firmy pozyskują klientów?

Czas czytania: 2 min.

Blisko 40% właścicieli firm small biznes twierdzi, że najlepszym źródłem pozyskiwania nowych zleceń dla ich firm są rekomendacje  dotychczasowych klientów – wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl- porównywarkę usług.

O wysokim znaczeniu takich rekomendacji mówią właściciele firm niezależnie od ich wielkości, chociaż minimalnie większe znaczenie mają one w przypadku firm najmniejszych. 
Na drugim miejscu, wśród źródeł nowych klientów, znalazły się rekomendacje od znajomych (18% wskazań) – mają ona największe znaczenie dla firm małych i dopiero startujących na rynku.
Na kolejnych miejscach znalazły się działania promocyjne prowadzone w internecie (15%) i działania promocyjne prowadzone poza Internetem (7%).

"Badania pokazują jak duże jest znaczenie rekomendacji zadowolonych klientów dla rozwoju biznesu – twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl  – Z drugiej strony warto zastanowić w jaki sposób takie rekomendacje w dobie internetu maksymalnie wykorzystać i szeroko nagłośnić.

Zastanawiają się nad tym również badani przedsiębiorcy. Aż 76% spośród nich stwierdziło, że chciałby mieć możliwość publikowania w internecie rekomendacji uzyskanych od swoich klientów.

Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.
 

Tagi:

Katarzyna Jonkowska
Źródło: Synergian.pl

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe