Manekiny wystawowe – popularne w wielu branżach

Czas czytania: 3 min.

Utarło się, że manekiny wystawowe są wykorzystywane głównie w sklepach. Widzimy je na wystawie ubrane w ciuchy z najnowszej kolekcji. Jednak znajdują one zastosowanie również w innych miejscach.

Sklep – to miejsce dla nich

Najpopularniejszym miejscem występowania manekinów wystawowych jest sklep. Nie ma co się temu dziwić. Pełnią one bardzo ważną funkcję w wystroju każdego sklepu. Są pierwszą linią reklamy bezpośredniej. Idący ulicą klient często patrzy na sklepowe wystawy. Kuszą one kolorami i produktami. Im lepiej urządzona witryna, tym łatwiej przekonać do siebie klienta. Mężczyźni nie przywiązują zbytniej wagi do tego, co widzą za szybą. W przeciwieństwie do kobiet, które reagują na witryny sklepów odzieżowych. Nic dziwnego, że to właśnie w sklepach z ubraniami dla pań witryny są najbardziej kolorowe i „krzykliwe”.

Manekiny wystawowe pozwalają również określić, do kogo przeznaczony jest asortyment sklepu. Czasem nie patrzymy nawet na nazwę, tylko na produkty, jakie sklep oferuje. Widząc w witrynie manekina ubranego w strój sportowy lub damską bieliznę, wiemy czego spodziewać się w środku.

Manekiny wystawowe – również w muzeum

Sklepy to nie jedyne miejsce, gdzie zobaczymy manekiny wystawowe. Bardzo często można je spotkać w muzeach. I to nie ze względu na ich wartość historyczną. Są one używane do celów podobnych, co w sklepach, czyli prezentacji odzieży. Jak najlepiej zaprezentować mundur niemieckiego oficera Wehrmachtu? Oczywiście ubierając w niego manekina. Można też powiesić go na wieszaku w gablocie, jednak wtedy efekt „wow” zostaje znacząco pomniejszony. Podobnie z każdym innym rodzajem stroju. Husarska zbroja lepiej będzie się prezentować na husarzu z włókna szklanego niż zawieszona „w powietrzu”. Zobacz więcej, jak szeroki jest wybór manekinów. Również biżuteria lepiej będzie wyglądać na szyi manekina. Muzea najczęściej po prostu kładą ją w gablocie. Ale czy to najlepszy pomysł na jej pokazywanie?

Czasem w firmach

Są również prywatni przedsiębiorcy, nie związani z muzealnictwem i handlem odzieżą, którzy korzystają z manekinów wystawowych. Niektóre firmy, szczególnie liderzy branży, szczycą się swoimi osiągnięciami. Jednak nie każdego zadowala powieszenie na ścianie dyplomu. Stąd pojawiają się pomysły, by postawić w korytarzu manekina wystawowego i ubrać go w koszulkę z napisem „lider branży” bądź zbliżonym. Manekin może również być swoistą „maskotką” firmy. Ubrany w T-shirt w kolorach i logiem firmy będzie „witał” klientów i z pewnością wyróżni markę X od konkurencji.

 

Tagi:

Sylwia Machowska
Źródło: Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe

Logolinki

Katalog firm

Tagi