Umów wizytę w urzędzie skarbowym – rusza nowa usługa Krajowej Administracji Skarbowej
Od 26 października 2020 r. w 5 województwach Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiła nowy model obsługi podatników. Od 16 listopada model obejmie cały kraj. Załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie jest możliwe po jej wcześniejszym umówieniu.
Możliwość umówienia wizyty w urzędzie zwiększa bezpieczeństwo podatników i komfort przy załatwianiu spraw
Elektroniczna usługa, która umożliwia podatnikom umówienie wizyty w urzędzie skarbowym, to ważny krok w programie “Klient w centrum uwagi KAS”. Dzięki usłudze zwiększono komfort załatwiania spraw w urzędzie przy zapewnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji – mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej, Magdalena Rzeczkowska.
Nowy model obsługi uruchomiono pilotażowo latem tego roku w urzędach skarbowych w województwach podlaskim i wielkopolskim. 26 października usługa została wprowadzona w 5 kolejnych regionach, w tym w województwie śląskim. W tym województwie już od tego dnia podatnicy mają dostęp do formularza online, za pomocą którego mogą umówić wizytę na terminy od 9 listopada włącznie. Wcześniejsze załatwienie sprawy (tzn. przed 9 listopada) będzie możliwe po skontaktowaniu się ze swoim urzędem. Docelowo usługa obejmie urzędy skarbowe również w pozostałych województwach i będą mogli z niej korzystać klienci KAS w całej Polsce.
Jak się umówić na wizytę?
Wizyty można umawiać już od dzisiaj, na terminy od 9 listopada włącznie. Wizytę można umówić:
- przez Internet – możesz skorzystać z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl<https://wizyta.podatki.gov.pl/> lub swojego urzędu skarbowego,
- telefonicznie – numery telefonów sprawdzisz na stronie www swojego urzędu skarbowego,
- w urzędzie – podczas osobistej wizyty w punkcie “Umawianie wizyt”, który znajduje się blisko wejścia.
Podatnicy doceniają nową usługę
Ankieta przeprowadzona wśród podatników z województwa podlaskiego, w którym przeprowadzono pilotaż usługi pokazała, że 77 proc. ankietowanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.
Inne sposoby załatwiania spraw online
Zachęcamy do dalszego korzystania z dotychczasowych zdalnych form załatwiania spraw w urzędach skarbowych. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych przez strony podatki.gov.pl i biznes.gov.pl, dostępne są też specjalne numery telefonów w urzędach skarbowych. Można je znaleźć na stronach internetowych urzędów w zakładce Kontakt.
Ważne: ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeżeli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i innych.
Tagi:
urząd miasta
![Wyłączenia prądu w Katowicach. Sprawdź gdzie nie będzie prądu [08.12-13.12]](https://cdn.silesia.info.pl/public-media/2025/04/844509.informacja.jpg)

![TOP wydarzenia w regionie – koncerty, spektakle i mikołajkowe atrakcje [05-11.12]](https://cdn.silesia.info.pl/public-media/2025/04/Pixa_3.jpg)


![Wyłączenia prądu w Katowicach. Sprawdź gdzie nie będzie prądu [10.11-15.11]](https://cdn.silesia.info.pl/public-media/2025/07/973527.informacja.jpg)







Dodaj komentarz