Wiadomości z Katowic

300 pluszaków dla małych pacjentów Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka

  • Dodano: 2019-03-18 08:00, aktualizacja: 2019-03-18 08:26

Do Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach trafiło 300 pluszaków. To efekt zbiórki zorganizowanej przez IKEA Katowice. Przytulanki pomogą personelowi medycznemu nawiązać kontakt z maluchami i oswoić ich z procesem leczenia.

Akcja zbierania maskotek trwała od początku listopada do 5 stycznia br. W tym czasie każdy z klientów i pracowników sklepu mógł kupić pluszaka i wrzucić go do specjalnego pojemnika, umieszczonego za linią kas. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu udało się zebrać 300 pluszaków – 96 z nich przekazali klienci, resztę dołożyła IKEA Katowice.

- Cieszymy się, że po raz kolejny nasi klienci wykazali się chęcią pomagania i dzięki ich wsparciu 300 nowych pluszaków trafi do dzieci znajdujących się w poradniach specjalistycznych oraz na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka - powiedział Karol Tomczyk, Dyrektor Sklepu IKEA Katowice.

Pluszaki pełnią w szpitalu rolę terapeutyczną. Mali pacjenci wymagają odpowiedniego postępowania nie tylko medycznego, ale i psychologicznego. Maskotka wręczona podczas leczenia pozwala w dużym stopniu rozładować stres i wzbudzić zaufanie do personelu medycznego.

- Każdy nawet najdrobniejszy gest, który pomaga dzieciom oswoić się ze stresem związanym z pobytem w szpitalu, jest bardzo cenny. Pluszaki ułatwiają kontakt z małymi pacjentami, dzięki czemu wizyta u lekarza jest dla nich choć trochę łatwiejsza – mówi Wojciech Gumułka, rzecznik prasowy Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach – W imieniu naszych podopiecznych składamy serdeczne podziękowania wszystkim osobom zaangażowanym w zbiórkę pluszaków oraz przedstawicielom IKEA Katowice za kolejną udaną akcję  - dodaje Wojciech Gumułka.

IKEA Katowice od wielu lat współpracuje z Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka, a podopieczni szpitala otrzymali już blisko 5 tys. pluszaków IKEA. Zakończona niedawno zbiórka była częścią międzynarodowej kampanii społecznej IKEA "Zabawa to poważna sprawa”. Skupia się ona na promowaniu oraz zapewnieniu najmłodszym praw do rozwoju.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.