Nowoczesna pracownia komputerowa warta 110 tys. zł trafiła do Szkoły Podstawowej nr 65 w Katowicach jako nagroda za zwycięstwo w trzeciej edycji Esportowej Ligi Szkół. To efekt pasji, zaangażowania i świetnej współpracy miasta z ESL Gaming Polska.
Nowoczesny sprzęt za esportowy sukces
25 czerwca w Szkole Podstawowej nr 65 im. Gustawa Morcinka w Katowicach uroczyście otwarto nową pracownię komputerową. To główna nagroda dla zwycięzców trzeciej edycji Esportowej Ligi Szkół, rozegranej podczas Intel Extreme Masters 2025. Drużyna Devils – Filip Borek, Jerzy Granieczny i Antoni Kozłowski – zdobyła pierwsze miejsce w turnieju Brawl Stars i zapewniła szkole sprzęt wart 110 tysięcy złotych.
– Dzięki partnerstwu Katowic z ESL Gaming Polska młodzież może rozwijać swoje pasje w profesjonalnym środowisku, zdobywać doświadczenie, uczyć się odpowiedzialności i współpracy. Tegoroczna edycja po raz kolejny pokazała, że inwestowanie w cyfrową edukację i pasje młodzieży to inwestowanie w przyszłość – powiedział prezydent Katowic Marcin Krupa.
– Jestem dumny, że Katowice są miejscem, w którym młodzi pasjonaci nowych technologii mogą realizować swoje marzenia i zdobywać kompetencje przyszłości – dodaje prezydent.
Nowa pracownia została wyposażona w 15 kompletnych stanowisk komputerowych – każdy z zestawem PC, monitorem, peryferiami gamingowymi oraz systemem operacyjnym Windows 11. Wartość nagrody to 110 tysięcy złotych.
Liga, która inspiruje
W tej edycji ligi udział wzięło aż 45 drużyn z całej Polski. Po dwóch etapach kwalifikacji do finału podczas IEM Expo zakwalifikowało się osiem najlepszych zespołów. Zwycięstwo przypadło SP65, ale inne szkoły również odniosły sukces: Bolibrzuchy z Technikum nr 17 zajęły 2. miejsce, a team_Bxxber z z Technikum nr 8 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku – trzecie.
– Nasi uczniowie zasługują na ogromne brawa i słowa uznania. To dla szkoły prawdziwy zaszczyt, że możemy pochwalić się tak zaangażowaną i utalentowaną drużyną. Choć chłopcy kończą już szkołę, zostawiają po sobie coś trwałego – nowoczesną pracownię komputerową, która będzie służyć kolejnym rocznikom. Wygrany sprzęt to wyposażenie na miarę XXI wieku, a esport staje się dla uczniów nie tylko pasją, ale także motywacją do rozwoju. Dzieci kochają rywalizację – ale zawsze podchodzą do niej z kulturą i szacunkiem dla przeciwnika. Tak było również tym razem – godnie zaprezentowali naszą szkołę – mówi Łukasz Rabstajn, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 65.
Duma szkoły i przykład dla innych
– Wspieranie młodych talentów to jedno z kluczowych założeń naszej działalności w świecie esportu. Dlatego z ogromną radością – już po raz trzeci – wspólnie z miastem Katowice otworzyliśmy nowoczesną salę komputerową, tym razem w Szkole Podstawowej nr 65, która zwyciężyła w ostatniej edycji Esportowej Ligi Szkół, organizowanej przy okazji Intel Extreme Masters Katowice. Ten projekt doskonale pokazuje, jak esport może inspirować młodych ludzi, rozwijać ich pasje i wspierać w zdobywaniu cennych doświadczeń. Nowa pracownia, wyposażona w wysokiej klasy sprzęt komputerowy, będzie służyć wszystkim uczniom – niezależnie od tego, czy interesują się esportem, programowaniem czy szeroko pojętą edukacją cyfrową – podkreśla Aleksander Szlachetko, prezes zarządu ESL Gaming Polska Sp. z o.o.
– Jesteśmy dumni, że możemy realnie wpływać na rozwój młodzieży i wspólnie z miastem Katowice tworzyć przestrzenie, które uczą, integrują i motywują do działania. Gratulujemy młodym zawodnikom zwycięstwa, a wszystkim osobom zaangażowanym w projekt serdecznie dziękujemy! - dodaje Aleksander Szlachetko
Poprzednie edycje
Zainteresowanie uczniów Esportową Ligą Szkół nie słabnie. W pierwszej edycji rywalizowało blisko 100 uczestników, a zwycięstwo odniosła SP nr 19 w Katowicach. W kolejnej odsłonie wydarzenia udział wzięło ponad 440 uczniów, a główną nagrodę – zestaw nowoczesnych stanowisk gamingowych – zdobyli reprezentanci Technikum nr 2 ZSE im. Wojciecha Korfantego.
- To już trzecia edycja tego niezwykłego konkursu, czy w zasadzie zawodów, które rozgrywane są w katowickich szkołach w ramach dobrej współpracy z ESL, której efektem jest ufundowanie w zwycięskiej szkole nowoczesnej pracowni. Oczywiście ta pracownia to nie tylko gry komputerowe, to przede wszystkim edukacja na najwyższym poziomie, technologicznie przygotowana do korzystania z najbardziej zaawansowanych narzędzi. Bez wątpienia pracownia, którą dzisiaj otwieramy - a jest to trzecia taka pracownia otwierana w Katowicach - świadczy o tym, iż młodzi ludzie potrafią swój sukces gamingowy przekuć na konkretną akcję skierowaną do szkół – mówi Waldemar Bojarun, wiceprezydent Katowic.