Katowice - portal miejski mojeKatowice.pl

Wiadomości z Katowic

Nowa część Silesia City Center wybudowana w rok

  • Dodano: 2011-10-24 10:45

Równo rok trwała rozbudowa największego na Śląsku centrum handlowego Silesia City Center. Dzięki pracom prowadzonym od września 2010 roku do października 2011, centrum zwiększyło swoją powierzchnię z 66 tys. m kw. do 86 tys. m kw. Przybyło także 60 sklepów, wśród nich 5 nowych sklepów wielkopowierzchniowych: Van Graaf, H&M, SMYK Megastore, Cubus i KappAhl. Pojawiły się także unikatowe marki, dotąd nieobecne na śląskim rynku, m.in. Guess Denim, Tommy Hilfiger i La Mania. Inwestorem jest austriacka firma IMMOFINANZ Group, obecny właściciel Silesia City Center. Wartość inwestycji to ponad 50 milionów euro.

Bogatszy, śląski rynek

Ponad 800 robotników przez rok pracowało nad rozbudową Silesia City Center. Dzięki prowadzonym pracom centrum handlowe nie tylko zwiększyło powierzchnię o 20 tys. m kw. oraz liczbę najemców, dziś jest to łącznie 310 sklepów, ale co najważniejsze umocniło swoją pozycję lidera na rynku, zarówno pod względem powierzchni, jak i różnorodnej oferty. Większa Silesia oznacza awans do grona 5 największych centrów handlowych w Polsce i umacnia pozycję lidera na Śląsku i w Zagłębiu. Udało nam się to zrobić przede wszystkim dywersyfikując i poszerzając ofertę o marki, których nie znajdziemy w żadnym innym centrum handlowym w regionie. Dziś Silesia pozycjonowana jest na rynku jako centrum handlowe najwyższej klasy A, w którym obok popularnych marek sieciowych, można znaleźć marki z najwyższej półki. Ten ruch zapewnia Silesii konkurencyjność także w stosunku do centrów handlowych w Krakowie, Warszawie czy we Wrocławiu, gdzie często mieszkańcy naszego regionu robią zakupy - mówi Ewa Marcinek, dyrektor nieruchomości Silesia City Center. Zdaniem inwestora, nowy i większy obiekt ma szansę przyciągnąć klientów nawet z zagranicy. Polacy już od dawna od zakupów w centrach miast wolą centra handlowe. Według naszych danych na ten boom wpływa przede wszystkim rosnący poziom zamożności Polaków, którzy w odróżnieniu do Brytyjczyków, Niemców czy Francuzów, w ostatnich latach wydają coraz więcej w centrach handlowych. To nabywcy i ich wydatki nakręcają popyt na galerie handlowe, stając się głównym motorem rozwoju tego rynku w Polsce, a zwłaszcza na Śląsku. Inna sprawa to rosnąca co roku liczba klientów z zagranicy. Już dziś chętnie zakupy w Silesii robią Czesi, Rosjanie, Niemcy, Słowacy -- mówi Marcinek.
 

Doceniono potencjał regionu i ludzi

Innym powodem, dla którego IMMOFINANZ zdecydował się zainwestować 50 milionów euro w nowy kompleks, jest ogromny potencjał ekonomiczny Śląska, który dostrzegają austriaccy inwestorzy.  Śląsk jest jednym z najważniejszych rynków dla IMMOFINANZ Group, właściciela Silesii, z powodu stabilnej ekonomii, mocnej siły nabywczej mieszkańców regionu i dynamicznie rozwijającej się gospodarki regionalnej. Poza tym, wiele dużych inwestycji w ciągu ostatnich 10 lat miało miejsce na Śląsku -mówi Marcinek. Ale inwestycja IMMOFINANZ Group to również inwestycja w ludzi -podkreśla inwestor. Dzięki rozbudowie centrum, pracę w nim znajdzie blisko 500 osób. Region z kolei wzbogaci się o kolejne miejsca rozrywki.

Rekrutacja, jaką prowadzili najemcy nowej części była jedną z największych od lat.  Już dziś w centrum pracuje aż 3 tys. osób. Teraz ta liczba zwiększa się do 3,5 tys. Ponad 80 proc. nowych pracowników stanowią osoby młode, studenci, dla których praca w sklepie w Silesia City Center jest często pierwszą pracą. W  ten sposób Silesia stwarza szansę na zawodowy start - mówi Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.
 

Klasa A - zobowiązuje

Pracę mieszkańcy regionu mogli znaleźć m.in. w salonach H&M, Tommy Hilfiger, La Mania czy Harpers Shoes. W sumie w nowej części pojawi się aż 60 nowych najemców, m.in. salony sieci odzieżowych, marek luksusowych, restauracje, a także usługi ze obszaru health&beauty. - Nowi najemcy rozszerzają i uzupełniają ofertę istniejącej już części. Wśród marek, które znajdziemy w nowej części Silesii, są sklepy, na które od lat czekaliśmy w centrum, a które wymagały ogromnych powierzchni, m.in. H&M czy Van Graaf. Dopiero rozbudowa i pojawienie się ponad 20 tys. m kw. nowej przestrzeni, umożliwiło tym markom otwarcie swojego salonu w Silesia City Center -mówi Małgorzata Ryfa, dyrektor ds. wynajmu Silesia City Center. I dodaje: Nowa część przyciągnęła także marki z wyższej półki, w tym Pollini, Pinko, Guess Denim czy Furlę. Śląski potencjał dostrzegły także marki do tej pory lokujące swoje salony wyłącznie w Warszawie. Tak też było z La Manią, której salon w Silesii będzie dopiero drugim w Polsce - mówi Ryfa.
 

Więcej usług, więcej luksusu


Rozwija się także sfera usług centrum. Na liście nowych najemców znajdują się m.in. salon kosmetyczny, dentysta, salon masażu oraz biuro podróży. Te punkty usługowe dopełniają dotychczasową ofertę. Nasz Stomatolog jest jednym z nielicznych w Polsce gabinetów w centrum handlowym. Także biuro podróży uzupełni ofertę wakacyjną, którą można dziś znaleźć w Silesii. Prawdziwym smaczkiem będzie także gabinet, w którym będzie można poddać się zabiegom kosmetycznym, np. z użyciem botoxu - mówi. Nowej Silesii nie ominęły także marki luksusowe, które do tej pory dostępne były wyłącznie w sklepach mutibrandowych w Krakowie lub Warszawie. Swój salon w nowej części otwiera m.in. Rolex, w Van Graaf z
kolei klienci znajdą aż 200 topowych marek, m.in. Armani Jeans, Boss, Joop!, Versace Jeans i Polo Jeans. - Ogromnym sukcesem centrum jest przyciągnięcie do nowej części marek z wyższej półki. Najwięcej znajdziemy ich w Van Graaf. Sklep będzie miał powierzchnię  4832,4 m kw. i zajmie aż 2 piętra, będzie jednym z największych w centrum -mówi Ryfa.
 

Niestereotypowa architektura
 

W nowej Silesia City Center imponująca jest nie tylko lista nowych sklepów, ale także architektura. Za koncepcję architektoniczną obiektu odpowiadała warszawska pracownia Bose International Planning and Architecture. Ta sama, która zaprojektowała Silesia City Center oddaną do użytku w 2005 roku. Tą koncepcją chcieliśmy zerwać ze stereotypowym wizerunkiem centrum handlowego i postawiliśmy na półkolistą, mającą ponad 200 m fasadę, która zwieńczona jest ekranem. Elementy dekoracyjne nowej części z kolei wykonano ze szkła, ceramiki  i aluminium - mówi architekt marek Tryzybowicz. I dodaje: Indywidualny charakter, zdefiniowana formalnie bryła i dyscyplina w jednorodnym kształtowaniu elewacji to efekty często trudne do osiągnięcia w budynkach handlowych -- mówi.W wyniku rozbudowy w Silesia City Center zwiększa się także liczba miejsc parkingowych. W sumie jest ich aż 3500. Nowe parkingi powstały w podziemiach dobudowanej części (łącznie 1,7 tys. miejsc) oraz na jej dachu (ponad 500 miejsc). Rozbudowa była także doskonałą okazją do poprawy warunków parkowania przy centrum. Stworzyliśmy dwa nowe parkingi. Miejsca dotychczas dostępne na poziomie 0, dziś ukryte są w
podziemiach Silesii, z kolei nowe miejsca pojawiły się na dachu. Parkować będzie można także wokół nowej części
-- mówi Ewa Marcinek.

 

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu