Od 14 stycznia pasażerowie kursujący tramwajami od strony Brynowa będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Nowy etap prac budowlanych ma wpływ na przymus zamknięcie pętli tramwajowej.
Co to oznacza dla podróżujących? Spore zmiany. Dotychczasowa pętla tramwajowa przy zbiegu ulic Jankego, Rzepakowej, Kłodnickiej i Kościuszki przez wdrażanie prac ziemnych i budowlanych w tej okolicy zostanie zlikwidowana. Jak informuje katowicki ratusz:
Od 14 stycznia będzie wyłączona z użytku pętla tramwajowa w Brynowie. Przystanek końcowy tramwajów obsługujących dotychczas pętlę zostanie przeniesiony na drugą stronę wiaduktu kolejowego.
Okazuje się, że do nowego przystanku zostanie utworzone dojście od strony przebudowywanej pętli. Przystanki autobusowe znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie, przy ul. Rzepakowej i Jankego nie zmienią miejsca. Pieszy nie muszą się martwić – ruch dla nich wzdłuż obu wspomnianych ulic nie zostanie zamknięty.
Zgodnie z zapowiedziami UM Katowice, centrum przesiadkowe w Brynowie – jedna z czterech realizowanych w mieście inwestycji tego typu – ma zostać ukończone pod koniec 2019 roku. Koszt inwestycję tworzonej przez zwycięzcę przetargu, konsorcjum firm Warbud i Stor, opiewa na 62,7 mln złotych. W obrębie centrum przesiadkowego mają znaleźć się m.in. trzy parkingi typu Park&Ride: trzykondygnacyjny dla 500 pojazdów, naziemny dla 52 samochodów i zadaszony parking dla rowerów, budynek obsługi podróżnych wraz z zapleczem, miejsca postojowe dla autobusów, postój taksówek i punkty typu Kiss&Ride. Modernizacji doczeka się układ torowy, a centrum zostanie wyposażone w zadaszone platformy peronowe autobusowo-tramwajowe, pozwalające na przesiadanie się między taborem autobusowym i tramwajowym w systemie „drzwi w drzwi”. Pojawią się również tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.
Celem budowy jest ograniczenie ruchu samochodowego nie tylko w samym Brynowie, ale przede wszystkim w centrum Katowic. Prezydent Marcin Krupa na początku wdrażania inwestycji zapewnił, że miastu zależy na tym, by kierowcy podróżujący w stronę centrum mieli możliwość pozostawienia swoich pojazdów na parkingu i skorzystanie z komunikacji miejskiej, by dojechać do punktu docelowego, np. do pracy.