Katowice - portal miejski mojeKatowice.pl

Wiadomości z Katowic

Nowy etap prac przy centrum przesiadkowym na Brynowie

  • Dodano: 2019-01-08 09:30

Od 14 stycznia pasażerowie kursujący tramwajami od strony Brynowa będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Nowy etap prac budowlanych ma wpływ na przymus zamknięcie pętli tramwajowej.

Co to oznacza dla podróżujących? Spore zmiany. Dotychczasowa pętla tramwajowa przy zbiegu ulic Jankego, Rzepakowej, Kłodnickiej i Kościuszki przez wdrażanie prac ziemnych i budowlanych w tej okolicy zostanie zlikwidowana. Jak informuje katowicki ratusz:

Od 14 stycznia będzie wyłączona z użytku pętla tramwajowa w Brynowie. Przystanek końcowy tramwajów obsługujących dotychczas pętlę zostanie przeniesiony na drugą stronę wiaduktu kolejowego.

Okazuje się, że do nowego przystanku zostanie utworzone dojście od strony przebudowywanej pętli. Przystanki autobusowe znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie, przy ul. Rzepakowej i Jankego nie zmienią miejsca. Pieszy nie muszą się martwić – ruch dla nich wzdłuż obu wspomnianych ulic nie zostanie zamknięty.

Zgodnie z zapowiedziami UM Katowice, centrum przesiadkowe w Brynowie – jedna z czterech realizowanych w mieście inwestycji tego typu – ma zostać ukończone pod koniec 2019 roku. Koszt inwestycję tworzonej przez zwycięzcę przetargu, konsorcjum firm Warbud i Stor, opiewa na 62,7 mln złotych. W obrębie centrum przesiadkowego mają znaleźć się m.in. trzy parkingi typu Park&Ride: trzykondygnacyjny dla 500 pojazdów, naziemny dla 52 samochodów i zadaszony parking dla rowerów, budynek obsługi podróżnych wraz z zapleczem, miejsca postojowe dla autobusów, postój taksówek i punkty typu Kiss&Ride. Modernizacji doczeka się układ torowy, a centrum zostanie wyposażone w zadaszone platformy peronowe autobusowo-tramwajowe, pozwalające na przesiadanie się między taborem autobusowym i tramwajowym w systemie „drzwi w drzwi”. Pojawią się również tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.

Celem budowy jest ograniczenie ruchu samochodowego nie tylko w samym Brynowie, ale przede wszystkim w centrum Katowic. Prezydent Marcin Krupa na początku wdrażania inwestycji zapewnił, że miastu zależy na tym, by kierowcy podróżujący w stronę centrum mieli możliwość pozostawienia swoich pojazdów na parkingu i skorzystanie z komunikacji miejskiej, by dojechać do punktu docelowego, np. do pracy.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.