Obsługa interesantów odbywa w następujących punktach obsługi:
- Biurze Obsługi Mieszkańców (Rynek 1),
- Miejskim Centrum Energii (Młyńska 2),
- Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych (Francuska 70),
- Urzędzie Stanu Cywilnego (Plac Wolności 12a) w godzinach:
- poniedziałek: 7.30 - 17.00
- wtorek, środa: 7.30 - 15.30
- czwartek: 7.30 - 17.00
- piątek: 7.30 - 14.00
Biuro Obsługi Klienta Katowickiej Karty Mieszkańca oraz Karta Dużej Rodziny (Rynek 1):
- poniedziałek, czwartek: 7.30 - 17.00,
- wtorek, środa: 7.30 - 15.30,
- piątek: 7.30 do 14.00.
- Infolinie "Katowicka Karta Mieszkańca" : (32) 259-30-01, (32) 259-30-02, (32) 259-30-03
- Infolinia "Karta Dużej Rodziny": (32) 259-30-04
Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta możliwe jest również poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy w godzinach:
- poniedziałek, wtorek, środa 7.30 - 15.30
- czwartek: 7.30 - 17.00
- piątek: 7.30 - 14.00
Sprawy urzędowe załatwiaj przez Internet
Co jest potrzebne?
- Podpis elektroniczny (kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany, podpis osobisty - podpis w dowodzie osobistym z warstwą elektroniczną)
- Konto na platformie www.epuap.gov.pl
Profil zaufany można bezpiecznie założyć korzystając z bankowości elektronicznej.
Taką możliwość dają największe banki: Alior Bank, iPKO, Inteligo, Santander, Bank Pekao, mBank, ING, Envelo, Millennium. Ich lista znajduje się na stronie www.pz.gov.pl.
ZOBACZ - jak uzyskać Profil Zaufany
Posiadając profil zaufany i konto na platformie www.epuap.gov.pl skorzystasz z usług centralnych (np. zgłoszenie urodzenia dziecka, zgłoszenie pobytu stałego/czasowego, informacje i deklaracje podatkowe) lub z usług udostępnionych przez Urząd Miasta Katowice (np. deklaracja śmieciowa, zgłoszenie wycinki drzewa, zwrot opłaty skarbowej, wydanie zaświadczenia niepodatkowego).
Wszystkie usługi dostępne są w Katalogu usług w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Katowice.
LISTA TELEFONÓW KOMÓREK MIASTA NAJCZĘSCIEJ OBSŁUGUJĄCYCH MIESZKAŃCÓW:
Wydział Uprawnień Komunikacyjnych:Prawo jazdy - (32) 705 4790
- Zatrzymane prawa jazdy - (32) 705 4798
- Rejestracja pojazdów - (32) 705 4784, 32 705 4782
- Rejestracja pojazdów osoby prawne - (32) 705 4726
Nadzór komunikacyjny:
- Licencje i zezwolenia (32) 259 38 66
- Ośrodki szkolenia kierowców (32) 259 3836
- Taxi i licencje (32) 705 4692
Biuro Obsługi Mieszkańców
Informacja, Potwierdzanie profilu zaufanego ePUAP
- (32) 25-93-639
- (32) 25-93-403
Sprawy Meldunkowe
- (32) 25-93-631
- (32) 25-93-323
- (32) 25-93-436
- (32) 25-93-423
- (32) 25-93-327
- (32) 25-93-502
- (32) 25-93-417
Przekształcenie Użytkowania Wieczystego
- (32) 25-93-860
- (32) 25-93-570
- (32) 25-93-310
Dowody Osobiste
- (32) 25-93-632
- (32) 25-93-633
- (32) 25-93-645
- (32) 25-93-693
- (32) 25-93-360
- (32) 25-93-337
Geodezja:
- (32) 25-93-386
- (32) 25-93-221
- (32) 25-93-681
- (32) 25-93-407
- (32) 25-93-406
Podatki:
- (32) 25-93-466
- (32) 25-93-636
- (32) 705-44-35
- (32) 705-46-99
- (32) 705-46-38 - sekretariat
Sprawy Lokalowe:
- (32) 25-93-634
- (32) 25-93-301 – sekretariat
- (32) 25-93-295
- (32) 25-93-376
Gospodarka Mieniem:
- (32) 25-93-646
- (32) 25-93-496 – przetargi, dzierżawy
- (32) 25-93-356 - wykup lokali na rzecz najemców
- (32) 25-93-176 - wykup lokali na rzecz najemców
Księgowość:
- (32) 25-93-958
- użytkowanie wieczyste gruntu – Gmina (32) 25 93 071; (32) 25 93 228
- dzierżawa, odszkodowanie – Gmina (32) 25 93 227; (32) 25 93 581
- użytkowanie wieczyste gruntu, dzierżawa – Skarb Państwa (32) 25 93 226; (32) 25 93 907
- pozostałe należności: (32) 25 93 671
podatek od nieruchomości os. fizycznych:
- informacja dotycząca bieżących płatności - nr tel. (32) 259 32 63, 259 32 67, 259 34 69, 259 30 61,
- informacja dotycząca zaległości podatkowych - nr tel. (32) 259 32 64, 259 36 49, 259 30 62,
podatek od nieruchomości rolny i leśny os. fizycznych tel. nr. (32) 259 32 67,
podatek od środków transportowych (32) 259 32 49,
podatek od nieruchomości osób prawnych: (32) 259 33 84, 259 36 48, 259 33 26, 259 35 84
podatek od nieruchomości rolny i leśny os. prawnych tel. nr. (32) 259 33 26
Referat Odpadów Komunalnych
- (32) 2593 913 do 917 oraz 32 2593 486
Referat Dochodów Publicznoprawnych
Opłata skarbowa
- (32) 25 93 585
- (32) 25 93 150
Mandaty
Planowanie Przestrzenne:
Budownictwo:
- (32) 25-93-635
- (32) 25-93-421- w zakresie pozwoleń budowlanych, zgłoszeń niewymagających pozwolenia na budowę, zaświadczeń o samodzielności lokali mieszkalnych, decyzji o ustaleniu warunków zabudowy, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- (32) 25-93-508 - w zakresie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, opłat planistycznych.
Ochrona Środowiska:
- (32) 25-93-910
- (32) 25-93 809 - w sprawach gospodarki zielenią i ochrony zwierząt;
- (32) 25-93 837 - w sprawach zmiany systemu ogrzewania; w sprawach odpadów komunalnych
Działalność Gospodarcza:
- (32) 25-93-638
- (32) 25-93-692
- (32) 25-93-345
- (32) 25-93-984
Sekretariat Prezydenta - planowanie spotkań: (32) 25-93-361
Miejskie Centrum Energii:
ul. Młyńska 2
- (32) 25-93-285 - program „Czyste Powietrze”, dofinansowanie do wymiany ogrzewania, fotowoltaika, termomodernizacja budynków
- (32) 25 93 298 - działania miasta Katowice w zakresie ochrony powietrza, zmiany klimatu, adaptacja do zmian klimatu, (ogólnie – energia, powietrze, klimat)
Urząd Stanu Cywilnego
- (32) 25-97-214
- (32) 705 -43-14 –zmiana nazwiska
- (32) 705 -43-15 – referat zgonów
- (32) 705 -43-18 – referat małżeństw
- (32) 705 -43-16 referat urodzeń
- (32) 705 -43-19 – archiwum.
Pozostałe numery komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Katowice są dostępne na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Katowice - https://tiny.pl/tbfgr
Biuro obsługi mieszkańców - BOM
Biuro Obsługi Mieszkańców przy Rynku 1 prowadzi bezpośrednią obsługę mieszkańców
- poniedziałek: 7.30 - 17.00
- wtorek: 7.30 - 15.30
- środa: 7.30 - 15.30
- czwartek: 7.30 - 17.00
- piątek: 7.30 - 14.00
- Biuro Obsługi Mieszkańców przyjmuje podania, wnioski i pisma interesantów oraz udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw przez merytorycznie właściwe komórki Urzędu Miasta Katowice.
- Korespondencję można kierować również drogą pocztową na adres: Urząd Miasta Katowice, ul. Młyńska 4, 40-098 Katowice. W przypadku toczącego się postępowania prosimy o podanie numeru sprawy.
- Na parterze Biura Obsługi Mieszkańców oddajemy do Państwa dyspozycji dwa opłatomaty - urządzenia, które pozwalają łatwo i sprawnie dokonać opłaty urzędowej.
- Obsługa osób z niepełnosprawnościami:
- Osobom ze szczególnymi potrzebami, które potrzebują wsparcia przy załatwianiu sprawy urzędowej udzielana jest pomoc przy stanowisku Informacji. Stanowisko to znajduje się na wprost wejścia do Biura Obsługi Mieszkańców.
- Osoby głuche i niedosłyszące mogą skorzystać z tłumacza języka migowego online. Tłumacz dostępny jest przy stanowisku Informacji, a pomocy przy jego obsłudze udziela pracownik stanowiska.
- Stanowisko Informacji wyposażone jest w pętlę indukcyjną, która umożliwia komunikację be zakłóceń eliminując szum z otoczenia.
- Do Biura Obsługi Mieszkańców można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
- Na wniosek, w uzasadnionych przypadkach, udostępniany jest pokój „cichej obsługi". Jest to pokój Kierownika sali lub Kierownika Biura Obsługi Mieszkańców.
Przed podejściem do stanowiska obsługi uprzejmie prosimy o pobranie „numerka" z biletomatu. Biletomaty znajdują się przy wejściu głównym na parterze oraz na I piętrze Biura Obsługi Mieszkańców.
STANOWISKA W BIURZE OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW
PARTER:
Punkt podawczy: pokój nr 008
Przyjmowanie wszelkiego rodzaju korespondencji kierowanej do Urzędu Miasta Katowice
tel. (32) 25-93-257, fax. (32) 705-49-14
Informacja
Informowanie o trybie i procedurze załatwiania spraw w Urzędzie Miasta.
- tel. (32) 25-93-639
- tel. (32) 25-93-403
Potwierdzanie profilu zaufanego ePUAP
- na stanowisku Informacji
- tel. (32) 25-93-639
- tel. (32) 25-93-403
Sprawy Meldunkowe, Zastrzeżenie numeru PESEL, PESEL dla obywateli Ukrainy: stanowiska nr 1 - 4
- tel. (32) 25-93-631
- tel. (32) 25-93-502
- tel. (32) 25-93-417
Dowody Osobiste, Zastrzeżenie numeru PESEL, PESEL dla obywateli Ukrainy: stanowiska nr 7 - 12
- tel. (32) 25-93-997
- tel. (32) 25-93-998
- tel. (32) 25-93-632
- tel. (32) 25-93-633
- tel. (32) 25-93-645
- tel. (32) 25-93-693
PIĘTRO I:
- Karta Dużej Rodziny i Katowicka Karta Mieszkańca: stanowisko 13 - 14
- Katowicka Karta Mieszkańca - tel. (32) 259 3001, (32) 259 3002, (32) 259 3003
- Karta Dużej Rodziny - tel. (32) 259 30 04
Geodezja: stanowiska nr 15 - 17
- tel. (32) 25-93-386
- tel. (32) 25-93-221
- tel. (32) 25-93-681
- tel. (32) 25-93-407
- tel. (32) 25-93-406
Podatki: stanowiska nr 18 -19
- tel. (32) 25-93-466
- tel. (32) 25-93-636
Sprawy Lokalowe: stanowiska nr 20 - 21
- tel. (32) 25-93-634
- tel. (32) 25-93-931
Gospodarka Mieniem: stanowisko nr 22
Przekształcenie Użytkowania Wieczystego: stanowisko 23
- tel. (32) 25-93-860
- tel. (32) 25-93-570
- tel. (32) 25-93-310
Księgowość: stanowisko nr 24
Planowanie Przestrzenne: stanowisko nr 25
Budownictwo: stanowiska nr 26 - 27
Ochrona Środowiska: stanowiska nr 28 - 29
Działalność Gospodarcza: stanowiska nr 30 - 32
- tel. (32) 25-93-638
- tel. (32) 25-93-692
Sekretariat Prezydenta - planowanie spotkań: stanowisko nr 33
e-Urząd
Zapraszamy do zapoznania się ze sposobem doręczania dokumentów elektronicznych do Urzędu Miasta Katowice.
- wszelkie informacje znajdziesz TUTAJ
Rejestrujesz nowy pojazd? Zarezerwuj wizytę w urzędzie: TUTAJ
Czekasz na nowy dowód osobisty? Sprawdź czy jest gotowy: TUTAJ
Poradnik jak załatwić sprawę w Urzędzie Miasta