Katowice - portal miejski mojeKatowice.pl

Wiadomości z Katowic

Pierwsza firma i wynajem biura - na czym się skupić?

  • Dodano: 2019-02-21 09:15

Zakładanie własnej działalności, zwłaszcza jeśli robisz to po raz pierwszy, to szereg wielu formalności i załatwień. Jednym z większych dylematów przyszłych szefów jest wynajem biura, a raczej znalezienie korzystnej oferty. Przed tobą tego typu poszukiwania? Zobacz, na czym się skupić, aby dokonać jak najkorzystniejszej transakcji!

Lokalizacja - przemyśl czy w Twojej firmie ma to znaczenie

Myśląc o wynajęciu biura dla własnej działalności najczęściej mamy wizję prestiżowego lokalu, najlepiej w samym centrum miasta. Owszem, przy niektórych rodzajach działalności ma to ogromne znaczenie. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, koniecznie przemyśl jednak, czy rodzaj Twojej działalności wymaga luksusowej lokalizacji. Im lepsze położenie tym wyższa cena - to oczywiste, dlatego skup się na plusach i minusach tego rozwiązania. Przejrzyj oferty biur w Katowicach i dopasuj lokal do potrzeb Twojej firmy bez wychodzenia z domu!

Porównuj oferty i nie podejmuj pochopnej decyzji

W przypadku wynajęcia biura dla własnej firmy pośpiech jest złym doradcą, zresztą jak w większości decyzji dotyczących nieruchomości. Znalazłeś ciekawą ofertę? Na spokojnie porównaj ją z innymi tego typu lokalami i nie spiesz się z podpisaniem umowy. Niech to będzie przemyślana decyzja, ponieważ podpisanie dokumentów jest sporym zobowiązaniem dla Twoich firmowych finansów!

Przemyśl warunki umowy, zwłaszcza opłaty i okres wypowiedzenia

Znalazłeś idealne biuro? Świetnie! Zanim popiszesz dokumenty, koniecznie dokładnie przeczytaj warunki umowy. Brzmi to banalnie, ale pod wpływem emocji i wielu spraw na głowie wielu przyszłych przedsiębiorców zapomina o tym aspekcie. W umowie zwróć uwagę na każdy szczegół. Dzięki temu nic Cię nie zaskoczy!

Przy negocjowaniu warunków wynajmu zwróć uwagę na m.in.:

  • wysokość comiesięcznego czynszu,
  • wszelkie opłaty dodatkowe, takie jak prąd, internet czy ogrzewanie,
  • termin wypowiedzenia umowy,
  • termin comiesięcznej płatności za wynajem.

To ważne aspekty, których nie da się pominąć podczas podejmowania korzystnych decyzji. Skup się na dodatkowych opłatach, a zwłaszcza na ogrzewaniu - wynajmując biuro będziesz w nim pracować przez cały rok, co oznacza także sezon grzewczy. Niech warunki wszelkich opłat w tej kwestii będą dla Ciebie jasne już od samego początku.